در مورد سیمکارت همراه اول

در موردسیمکارت همراه اول
سپتامبر 4, 2019
روند تغییرات تلفن همراه در دنیا
سپتامبر 17, 2019
Show all

در مورد سیمکارت همراه اول

فناوري هاي جديد در دو دهه اخير تأثيرات بسياري بر زندگي داشته اند و تا حد زيادي سبک زندگي ما را تغيير داده اند. تلفن همراه از پديده هايي است که زندگي جوامع بشري را تحت الشعاع قرار داده است. در همين راستا، نخستين مرحله از راه اندازي فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت سازی برای ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران آغاز شد. در ۱۹ مردادماه همان سال با واگذاری ۴ سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين فناوری، فعاليت هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در پايان سال ۸۲، اين شبکه داراي ۳ ميليون و ۴۵۰ هزار مشترک بود که اين تعداد به حدود ۶۸.۵ ميليون شماره در حال حاضر(توسط همراه اول) رسيده است. هم اکنون شبکه همراه اول علاوه بر اين افزايش، بيش از۷۰ هزار کيلومتر جاده و ۱۲۴۵ شهر را تحت پوشش دارد.

بر اين اساس در طول برنامه سوم ، ۴ ميليون و ۵۹۰ شماره تلفن همراه واگذار شد که با ۹۳۵ درصد رشد رو به رو بوده است و ضريب نفوذ تلفن همراه از  ۰.۷۸ درصد در ابتداي برنامه سوم به ۷.۵ درصد در انتهاي برنامه افزايش پيدا کرد و سه استان اول از نظر ضريب نفوذ در پايان برنامه سوم، تهران، اصفهان و يزد و نيز از نظر عملکرد واگذاري تلفن همراه تهران، اصفهان و فارس اول بودند.

هيئت وزيران درجلسه مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ بنا به پيشنهاد شماره ۱۳۸۹۷/۱۰۰ مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب ۱۳۷۹ و مصوبه شماره ۷۶۰۱۶/۱۹۰۱ مورخ ۸۲/۰۴/۲۴ شوراي عالي اداري در اجراي بند ب ماده ۱ قانون مذكور – با تجديد سازمان و تغيير نام و اصلاح اساسنامه مركز سنجش از دور ايران به شركت ارتباطات سيار ایران، اساسنامه شركت را با سرمايه ۲۰۰۰ ميليارد ريال تصويب نمود و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيار ایران واگذار شد. با جدي شدن خصوصي سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال ۱۳۸۶، داراي «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاري وي‍ژه خود شد. همچنین در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

سرويس‌هاي ويژه ای که هم اکنون مشتركين همراه اول از آن بهره مند هستند شامل اینترنت نسل ۳و ۴و ۴.۵، وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مكالمه، مکالمه گروهی، سرويسFDN ، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و ديتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرويس رومينگ بين‌الملل ‌می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!